19 dagars ledig...

Japp, det är precis vad jag har varit. Tillsammans med min Micke. Vad har vi gjort då... Jo, vi åkte upp till Mickes far och familj i Västervik där vi stannade några dagar. Härlig och mysig liten stad och många öl blev det visst.. hehe.
Sedan begav vi oss upp mot min hemstad Karlstad där vi lämnade av djuren för att sedan ta Säfflebussen mot Göteborg och Landvetter. Kl 22 var vi på Landvetter och planet mot Grekland skulle avgå kl 7.00 så det var bara att vänta...och vänta...och vänta... Men rätt sköna stolar att sova på iaf till skillnad från Arlandas kalla golv (där jag oxå har sovit en gång)... Som jag sa så skulle planet avgå kl 7.00... men så klart blev det ju inte så.. kl 8.30 lyfte vi.. trötta och bara längtade till solen. Vi landade på ön Skiathos 3 timmar senare och fick då reda på att vår sista-minuten-resa inte var slut ännu... vi skulle till en annan ö som hette Skopelos.. Det blev då till att vänta igen på att en båt skulle hämta oss i hamnen och föra oss över till Skopelos. Kl 17.00 kom vi in på vårt rum. En mysig liten lägenhet hos en grekisk familj som bjöd på välkomstdrinkar och fikon=) ..me like..

En underbar ö tyckte vi verkligen det var. Vi besökte nya stränder varje dag och hittade tillslut vårt eget lilla smultronställe där vi fick vara ifred. Klippor och en liten liten strand. På stranden bredvid vår lilla strand höll de på att spela in filmen MAMMA MIA med bl.a. Pierce Brosnan. Coolt!! Under dagarna så njöt vi av sol och bad och på kvällarna gick vi runt i Skopelos stad (som var byggd som en labyrint) och satt på de mysiga resturangerna. Grekiska sallader blev det så klart men vi var även tvugna att testa "Cheese pie".. En paj med fetaost som såg ute som en sovand orm, var nån slags traditionsmat där....
Sista dagen åkte vi ut på utflykt bland de sporadiska öarna i medelhavet. Vi besökte ett gamalt kloster på en ö och vi badade från båten..
Vattnet var helt overkligt, sååå klart och fint.. Skulle gärna stannat längre. Resan hem till Karlstad igen tog 18 timmar! Vi åkte båt, buss, flyg, flyg, buss, buss, bil...sen var vi hemma..

Stannade några dagar i karlstad innan vi begav oss ner till Blekinge igen.

För övrigt så blev inte Lavendel såld=) Hon var halt och då ville de inte ha henne... Så nu kan jag lova att jag har träningsverk efter den lilla ridturen jag tog i fredags.
Under de tre sista dagarna innan skolan började blev jag sjuk... 39 i feber så jag mådde piss. tur att jag har en snäll pojkvän (hehe)..

I måndags var första dan i skolan.. ok fast lång.. sen drack jag och Micke drinkar oh spelade spel till kl 5.00 på morgonen... är ju ledig tills på tors=)

Imorrn kommer sommarvikarierna hit från 48:an.. Vi ska ha avslutningsfest!! och äta på Nivå!! MUMMA=)

Nu ska jag, Micke och djuren sova... jag lägger in bilder från resan och så lite senare...

Puss

Micke hemma, Micke borta, Micke hemma, Micke borta, Micke hemma, Micke borta.......

Japp nu är min lilla pojkvän hemma från Kosovo då.... han var hemma nån dag sen for han iväg till Stockholm för att medverka på sin farfars begravning och umgås några dagar med sin familj... Sen kom han hem på fredagskvällen och hade med sig sin brorsa Petter... Jag jobbade förstås helgen och måndag. I Tisdag åkte han upp till huvudstaden igen för att ha nån avslutning med kosovo-grabbarna. Han kom hem igår kväll och imorrn åker han till Stockholm igen för att umgås med sin mamma.... Fan va trist det är.. Han är aldrig här... och när han väl är hemma så jobbar jag..
Men på TISDAG jobbar jag min sista dag för denna sommar... Skönt men lite tråkigt oxå. Har ju lärt känna massa härliga personer.
Nu ska jag försöka umgås lite med Micke innan han åker igen....
Puss puss..
ps... hihi vad gullig du är syster Susanne=)