Söndag 1 juli!!!!

Fan vad snabbt tiden går..... halva sommaren har ju snart gått o jag har bara jobbat känns det som....
Jaja, idag va jag ledig! hade en typ njutar dag eller vad man ska kalla det för =)
Jag vaknade vid 9.00 o tog en morgonpromenix på 90 min vid vattnet. Jätte härligt väder ute och bra musik hade jag i min iPod..hihi.. Efter min långa promenad satte jag mig på balkongen med en stor mummsig fruktsallad gjord på jordgubbar, kiwi, passionsfrukt, banan, linfrön o lite yoghurt.. mmm.. Jag kröp ner i den billiga "mack-stolen" jag o Micke köpte förra året och började läsa en av mina nyinköpte böcker,,, Martina Haags bok "Hemma hos Martina"... jag lästa och skrattade och läste lite till och huxflux så var boken slut.... hmm, det gick fort.. Himla bra bok!!! Tur att jag köpt hennes andra två böcker oxå, "Underbar och älskad av alla" och "Martina-koden"...  Men de ska jag nog vänta med att läsa så jag kan ha med dem på min o Mickes Greklandsresa i Augusti =) MYS!!
När boken va slut samt två ramlösa och en halv nätmelon somnade jag lite på balkongen,,, härligt!! När jag vaknade en timme senare kände jag att jag måste göra något nyttigt denna dag så jag satte på mig "löpar-kläderna", tog med mig iPoden (igen) och tog en löprunda förbi skolan, vidare till sjukhuset och tillbaka till Pantarholmen... på 30 min. FAN va duktig jag är. Måste faktiskt få skryta lite...hehe
När jag va hemma igen gjorde jag en gooood omelett och satte mig på balkongen...igen och njöt av solen tills den försvann bakom huset.....
Jag kan lova att jag har fått mycket färg idag....Ja Micke, jag använde solskydd!!! Duktigt va!!
Nu har jag krypit ner i soffan med vanilj-te och tänkte glo lite på nån film innan sängdags... för imorrn ska det jobbas igen, och en sväng till S.A.T.S ska oxå hinnas med..

Om tre veckor (ungefär) kommer min Micke hem...

10 saker attt göra/ändra på innan dess:
1.
Storstäda!! Visst det är städat men på mitt sätt. Alltså mina saker syns.
2. Putsa fönstren... hmm, ja eventuellt iaf... får se om det hinns med...
3. Göra om Mickes nattduksbord till hans nattduksbord igen... Jag kanske har lagt något av mitt där.....
4. Tvätte Mickes tröja/or som jag brukar använda som myströja/or på kvällarna.
5. Köpa hem lite mat... Alltså inte bara frukt, juice och choklad.
6. Ställa tillbaka alla superhärliga snyft och kärleksfilmer där filmerna ska stå!!! Men de ä ju såå bra.. Typ "Stolthet och Fördom", "Min bästa väns bröllop", "Top Gun"....
7. Försöka vänja mig med att sova på ena sidan av sängen.... Kommer bli svårt... Undra om micke skulle tycka det va ok att sova på soffan ibland.... Är ju så skönt att kunna sträcka ut sig åt alla håll... hehe
8. Gå ner nått kilo, kanske tre... hmm, går det på tre veckor?? Hmm, borde ju gå!!
9. Raka benen.... MÅSTE!!!
10. Se till att försöka va ledig de där två dagarna vi skulle åka till Öland!!!! Lammet och Grisen..mmmm.. hehe

Sen borde det väl inte va något mer.... Nu längtar jag lite efter dig Micke...
Puss hej

image25
TINA, JAG OCH HEIDI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0