Tosia Bonnadagarna

F*a vad jag är trött och klockan ä bara 21... men jag kan faktiskt skylla på att jag jobbade natt inatt (mellan fredag och lördag) 10,5 timmar... Rätt ok att jobba natt faktiskt. Behagligt tempo, inge spring och lugnt på avdelningen. Var faktiskt inte så många patienter på avdeliningen nu och bara en inskrivning under natten. Mina arbetsuppgifter var inte svåra... Svara på ringningar, hjälpa patienter till och från toan, ta blodtryck och blodsocker och lite andra småsysslor.... Så jag hade tid för att sitta i soffan med min bok "Ett tal till min systers bröllop" och dricka varm choklad..hehe.. Men jag var sååååå trött imorse när jag kom hem. Jag sov hela förmiddagen, kl 11.30 vaknade jag och 11.45 var jag på S.A.T.S och cyklade 45 min...
Efter mitt duktiga pass drack jag en supergod Smoothie gjord på banan, passionsfrukt, mango, blåbär, apelsinjuice och linfrön.. mmm. Jag älskar att göra smoothiesar=) och även att dricka dem förstås..

Sen bar det av mot Ronneby med Karin för att uppleva den omtalade marknaden - Tosia Bonnadagsmarknaden.... Vilket jag upplevde som vilken marknad som helst... men men det ä väl kul för ronnebyborna med nått skojsigt... De har ju faktiskt typ bara Vero Moda, Dressman, Lindex och Ica... Stackarna!!
Det blev en hamburgare till lunch så vi skulle orka med den "STOOOORA" marknaden...
Mina inköp blev: 2 st mörkröda ljuslyktor, 1 par stora solglasögon, lite kryddor, 1 skärp, 2 par strumpor  och så klart lite marknadsgodis... inte lika mycket som förra gången (tur var väl det).. Karin gjorde värsta kapet och köpte foppa tofflor för 20 kr... De kostade egentligen 200 kr men när vi gick förbi sa de "de första två som kommer får köpa skorna för 20 spänn....." Själv är de skorna ingen för mig...För stora och för breda.

Jaha, nu ska jag se lite på The Bachelor på 3an sen måste jag sova,,,, börjar ju 7.00..
Åhh nu är det bara 10 dagar kvar till min underbara, vackra, snälla, snygga pojkvän kommer hem..... Undra hur det kommer gå,,,, jag har ju vant mig att va själv!! Men nu längtar jag såååå mycket efter Micke♥

Natti Natti


ps fan varför köpte jag inte den där söta träkatten för 69 kr!!!!!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Hello Angelica! Trevligt att du skrev till lilla mej. Du är såååå lik min kompis Julia så det är helt sjukt! Typiskt henne också att tycka synd om Ronnebyborna för att dom inte har några affärer! Haha tycker du är så härlig!=)
Häpp nu ska vi spela minigolf. See ya at work!
Kram från mrs Gudmun...eeeeh....Jacobsson...! ;)

2007-08-02 @ 12:07:23
URL: http://suja.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0