Mamma Mia

Satt och tittade lite på youtube o hittade "Mamma Mia the Movie"-trailen...
Ok nu började jag gråta igen...
Det var ju på den stranden med den långa bryggan jag och Mikael var på i augusti - 07 i Grekland och Skopelos. Vi såg när de spelade in filmen.... Pierce Brosnan, Colin Firth, Maryl Streep och Stellan Skarskård är bara några av de som är med i filmen som vi såg.. Det var precis bredvid den stranden där vi hade "vår strand"... Vi bestämde att vi skulle gå på premiären och vi hoppades att vi skulle synas nån gång ... vilken jag absolut verkligen inte tror vi gör.. hehe..

"Mamma Mia the Movie" - Trailern:
http://www.youtube.com/watch?v=fyID773V2UQ

Jag har ju lovat att lägga ut bilder från vår Greklandsresa... så här är lite bilder...

image143
Vi på vår ÖL-kväll.. Denna kväll lekte vi tråkiga britter..

image144
Vår Middag Dag 1.... GI såklart.. =)

image145
Middag Dag 2... fortfarande GI... hehe.. Var ju tvungna att äta Skopelos ost-paj

image146
Kvällsklättring..

image147
jag förlorade dagens tävling och var tvungen att dricke en as-äcklig Bloody Mary..

image148
Jag och en svart båt. Den var fin iaf...

image149
På båt-utflykt i medelhavet.. Vi åkte med den stora båten till höger..

image150
jag på båten

image151
Min snygga Mikael..

image152
Vi stannade på en ö med ett kloster.. Kvinnor fick inte visa axlarna så jag fick en stor filt över mig.. På minvänstra hand har jag den fina ringen jag fick av Micke.. Me love it..

image153
Micke tyckte inte alls klosterbesöket var kul. Han tyckte aldrig om att vara i Kyrkan. Jo bara när vi hämtade bröllops-häften i Sunnes kyrka och Sammelis bröllop förstås..

image154
Min fot o solnedgången på båten på väg hem till ön o vårt pytte-lilla hotell.. Det fanns bara tre rum på hotellet. Var lite kul. Kanske inte kan kalla det för hotell då. Familjen som hyrde ut rummen brukade komma upp till vårt rum men frukter och konstiga drycker som de bjöd oss på. Mycket mysigt.

image155
Min fot igen. micke tyckte om att ta kort på min fot. kanske var för att jag har så fula o långa tår...

image156
Här är vi på vår strand. Mig och sötnosen Mickey i bakgrunden..

image157
jag.. precis bakom klippan höll de på med "Mamma Mia" inspelningarna..

image158
Så skönt att vara på vår strand.. bara jag och Micke... sol, hav och massa kärlek...

image159
Min Mikael.... Bara min Mikael... Gullepojken..

image160
Åh vad vi är fina... På vår strand igen såklart...

image161
Vår strand var inte så stor men den dg för oss.. fanns ju faktiskt lite skugga med...

image162 
Här höll de på med inspelningen av "Mamma Mia"

image163
Väntar på bussen.. Vilka turister vi var... hehe.. men vi använde faktiskt inte nått av det Micke håller i. Vi fick det av familjen på hotellt...

image164
Jag var inte alls sugen på att åka hem.. Önskar vi skulle ha stannat..... för alltid där..

Så... det blev ganska många bilder ändå... Åhh vad jag saknar min Mikael.. har gått 162 dagar nu utan Micke.. Utan min underbara pojkvän.. Tur att han fick med sig lite sommarkläder till den "andra världen"..
Han sa ju alltid att han tyckte det var så roligt att han skulle gå i pension 17 år innan mig. Då skulle han åka till Thailand och vänta på mig. Så nu har jag bestämt att han är i Thailand och han väntar på mig. Hoppas jag får gå i pension lite tidigare för jag saknar Micke så mycket..

Kommentarer
Postat av: Annica

vilka fina bilder gumman, va stark! tänk på allt positivt =)

2008-02-22 @ 21:44:39
Postat av: thomas och vivi

..ja, så är det,minnen och känslor kommer och går, och rätt som det är så blir det som för dig, det kommer fram en liten sak eller en händelse som får oss att minnas..Men nu undrar vi förstås, med vilka skulle ni gå på premiären..skådisarna eller?... häftigt, pratade ni med dom? Det har ni inte berättat..många kramar till dig och djuren..hörs o ses

2008-02-23 @ 07:06:42
Postat av: Fiffi

Vilka underbara bilder du visar för oss alla! Tack för du delar med dig. Verkar som du o din älskade Micke fick ett fint minne för livet på den där sem. Jag kollar din blogg ofta o nu till och med drömde jag häromdan att jag åkte helikopter med dig o Micke (helt konsktigt!)

2008-02-23 @ 19:09:10
URL: http://annfossil.bloggspace.se
Postat av: hök matte

tog du min bror till kloster?
hahahahah!!!!!!
micke i kloster????????

en ateist med Gud och nunnor??????

ha!

tro fan han var uttråkad

saknar den lille skiten också. ska spöa han i himlen sen

en gång vann jag över honom i armbrytning, med vänstern. det var min största stund
förutom när jag och lillbrorsan flög med honom över världens vackraste stad och sedan tillbaka till berga över en oändlig skärgård, en oändlig sommar och en himmel som var oändligt blå. då hade ingen kunnat säga till oss att vi inte skulle leva förevigt. känns som ett liv har passerat sedan dess. eller var det igår?
en ögonfrans i blicken på tiden

vill inte svara i luren längre när det ringer. tror det ska vara ännu ett dödsbud
septiembre once, puta la fecha
martin ringde mig den dagen gråtandes. "vad fort det går" sa han. ska aldrig glömma de orden

supreme & timbuktu - tack för sist
http://www.zshare.net/audio/80230305d2d739/

"har kvar ditt nummer på luren känns som vi tar en vända / nästa gång jag kommer till stockholm men det kan inte hända / så jag tar hand om mig och mina så gott jag kan / och vi saknar dig fortfarande brorsan vi lever i ditt namn"

puss änglalik

2008-02-24 @ 01:44:29
Postat av: hökisch

james taylor - never die young (live)

http://www.zshare.net/audio/8023908af2fc2a/

tänker på er två när jag hör den låten. vet inte riktigt varför, kanske för att det är så orättvist. "let other hearts be broken" liksom

postade öppningsraderna här på din sida ifrån belloto, chile, på mickes trettioårsdag. de orden är våra. men sedan byter låten karaktär och jag tänker på er två

har köpt biljetter till mr taylors konsert här i sthlm den 20:e april. spelar han den låten kanske habana clubmäti får något i ögat

"true love written in stone, they were never alone they were never that far apart"

"our golden ones sail on and on, to another land beneath another sky"

2008-02-24 @ 02:27:30
Postat av: Sara å Herman

Fina bilder tycker jag och Herman som krålar runt här! Blir så rörd när jag läser det du skriver - du kanske skulle satsa på att skriva ist. för vården?? Vore kul om du kommer när det är chokladfest i stan - då kan vi äta en månadsranson av kalorier! Kram Sara

2008-02-27 @ 10:22:18
Postat av: Sullan

Hey Angie, ville bara säga att jag blev såå glad av ditt mess häromdagen. Du ger mej lite näring =) Har packat det mesta av Tobbes kläder idag i flyttkartonger. Var rätt jobbigt, många av hans kläder luktar sjukdom (han luktade annrolunda mot slutet). Dom kläderna slänger jag, jag vill inte ha kvar sjukdomen. Hör av dej när du kommit hem nästa vecka. Tänker på dej ofta, vännen. Längtar tills vi ses. Puss och kram på dej

2008-03-01 @ 11:55:35
URL: http://suja.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0