Födelsedag

Ja precis.. 8 juni fyllde jag år... Inget att fira men jag hade en bra dag..

Fick i present:
Av Mamma, Gudbrand & Andreas: En klocka... som jag nu använder flitigt..
Av Syrran: Leila bakar-boken... mmmm
Av Pappa: En back-pack-ryggsäck.. mkt bra för mig... bra att ha när jag reser så mycket?!?!... eller hur Lottis??!!
Av Thomas & Vivi: En bubbeldricka :) och min favvo.. Baileys.. Så det får väl bli tjej-middag framöver..

Men en av de bästa födelsedagspresenterna jag fått måste nog ändå vara överaskningen jag fick av Joakim... En weekend i ROM, Italien!!!! Väldigt gulligt av honom.. Blev en mycket lyckad resa.. förutom att vi missade flyget på vägen hem men några minuter.. jäkla Ryan Air... Så istället för en flygtur Rom-Skavsta så blev det... Taxi till en annan flygplats (600kr) + Nya flygbiljetter (ca 3000 + 2500 kr) + Tåg Arlanda-Skavsta (ca 350 +150 kr), Buss till Skavsta för att hämta bilen (50 kr).. så det blev 6650 kr EXTRA... Men det var en jätte fin present av Joakim och det var en upplevelse.. Rom var otroligt fint.. Vi hann besöka många måsten som t.ex Colluseum, Fontana di Trevi, Vatikanen o St. Peter kyrkan, Spanska trappan, Piazza Navona, Pantheon... o massa mer... Vi hamna även mitt i en Pride-parad.. massa snygga människor o killar med silikonbröst.. Riktigt kul faktiskt.. Sen stötte vi på Tom Hanks.. Typ.. han var där o spelade in filmen "Änglar och Demoner".. Så vi hängde lite vid Pantheon och såg när de filmade olika scener.. Mycket promenader och en hästvagnstur i Rom.. Inte så lång men coolt att ha det gjort.. Mitt enda köp i Rom var... gissa!!! Skor såklart!! Sen blev det mycket god mat och glass såklart..


Eftersom detta var en överaskning av snälla Joakim så hade han såklart ledtrådar som jag fick en gång i timmen kvällen innan.. Här är dem: (kom ihåg att jag lyckades gissa rätt på den andra ledtråden)
Ledtråd 1. Sprit
Ledtråd 2. Har många steg...
Ledtråd 3. Lekar med många deltagare..
Ledtråd 4: .....orgasm
Ledtråd 5: Björn Skifs
Ledtråd 6: Inga kalsonger...
Ledtråd 7: Värmländsk fotboll
Ledtråd 8: Adam, Bertil, .....

Och sen dagen efter blev det en tur till ROM...

När jag kom hem blev det en tur till Västervik (11 juni = 9 månader sedan olyckan) för att träffa Vivi och Thomas och åka ut till kyrkogården med blommor och ljus till den vackraste människan som levt.. MIKAEL... Fatta att det gått 9 månader nu.. Tiden går så otroligt fort!! Hoppas just nu på att det blir urnsättning vecka 28 då det är visfestivalen i Västervik.. Det var ju sommarens viktigaste händelse för Mikael.. Det ville han aldrig missa.. Vore fint att kunna ha en liten cermoni för Mikael i samband med det..

Nu är jag i Karlstad.. jag och mina djur... Åker antagligen hem på söndag eller måndag för att sedan börja jobba.. undra hur det ska gå.. Nu finns det ju ingen hemma som ringer mig på jobbet och säger att han vill ha köttbullar till middag... fast han var ledig hela dagen... Tråkigt.. Gillade ju det med Mikael.. hehe 

Nu ska jag sova.. Ska hinna med massor imorrn.. Träffa Vänner, Rida, Ikea...

(Lägger in bilderna från Rom när jag kommer hem..)

Kommentarer
Postat av: Anna

Låter som du haft det bra. Skönt att höra. Längtar tills vi ses igen. Kram kram kram

2008-06-15 @ 21:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0