Hej Lottis

Jag tror inte att du är så ledsen som du skriver. Du begär pengar för hyran när du får 20.000.- i månaden extra för hyran. Du vill att Micke skall begravas där du är NU, men du din egoist tänker inte på HANS familj som bryr sig om honom. Du fladdra till USA mm hur har du råd? Ja just de´kräva pengar från Mickes familk! DET kallar jag för "KÄRLEK"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Detta inlägg fick jag idag av en Lottis ([email protected])

Här är mitt svar till detta "underbara inlägg":

Såklart jag är ledsen! Vad tror ni? Jag har förlorat den jag älskar mest, min sambo, som jag ville dela mitt liv med. Man kan inte jämföra sorg. Alla är ledsna på sitt sätt, så är det bara...och vem är du är min fråga till dig? vet du ens vad det handlar om?
Du skriver att jag får ut 20.000 kr extra i hyra varje månad? Det får jag inte! Det enda jag får är csn (studiebidrag) på ca 7300 kr.. Det är den enda inkomst jag har. Vart skulle jag ha fått pengar ifrån annars? Sen betalar jag hyran själv på 3500 kr och har gjort det några månader nu. Det som dras från dödsboet är amortering och ränta. Jag kommer ta över det sen när lägenheten står på mig. Det är juridiskt korrekt att dödsboet betalar det fram till bytesdagen. Jag har fått godkännande av HSB o banken på att ta över lägenheten. Det är bara mickes mammas godkännande jag väntar på. Har redan fått det från Mickes underbara far. ju längre tid det går desto mer pengar dras från dödsboet... det är inget jag kan göra åt det!

jag träffade Mikael under 2004 och sen när vi blev ett par besökte vi Västervik ofta, påsk, jul, midsommar och andra lov. Vi var där så ofta vi kunde. där var ju där familjen med alla syskon samlades... I Västervik. Det var ju där han hade alla sina vänner.
jag vill inte att Micke ska begravas där jag är nu! Vem har sagt det. jag o Micke bodde i Karlskrona där jag bor fortfarande. Jag vill absolut inte att Micke ska begravas där. Han och jag har disskuterat detta vid ett tillfälle och då sa han Västervik där han är född och där han har sin familj. Han ville även gifta sig där. Vi var t.o.m o tittade på kyrkan.

USA? Jag har då inte varit i USA något. Eller jo, med min familj julen 1991.
Min kompis Katten (Katrin) kom nyss hem från USA om det var det du tänkte på?

Kräver jag Mickes familj på pengar? Nej det gör jag verkligen inte! Det är inte juridiskt korrekt och jag skulle aldrig drömma om att göra det? Vilka pengar skulle det då handla om?

Jag förstår inte hur DU bara kan skriva så här! Du kan ju inte veta vad du pratar om?

Jag har god kontakt med mickes far och han syskon.. Besöker dem så ofta jag kan.

Förstår verkligen inte varför du skriver som du gör. du verkar varken känna mig eller mikael...


Kommentarer
Postat av: Annica

Va ledsen jag blir när jag läser kommentaren Angelica skriver om, du måste verkligen skämta Lottis? vem du nu är... Hur kan du ens få för dig att skriva något sådant. Jag hoppas att Angelica kan läsa det relativt oberörd, det hade kunnat såra något otroligt.. Angelica sörjer, det vet vi alla.. Alla saknar Mikael!! Hur kan du "Lottis" ha så lite för dig att du måste försöka såra en annan människa?

2008-05-14 @ 23:46:42
Postat av: emma

Angelica, jag vill att du ska veta att du är en stark och bra människa! Jag är väldigt glad att vi har dig.

2008-05-15 @ 00:26:02
Postat av: Lillasyster & Richard

Vilken jävla fegis till kärring, att hon vågar skriva sådant!! Har människan inget vett i kroppen? (antagligen inte, men det säger väl sig självt med tanke på hennes inlägg). Vi alla andra "normala" människor tycker självklart synd om angelica med tanke på det hon går igenom, men denna satmara till tant har väll ingen aning om hur det känns.

Be strong sister!
P&K Alexandra och Richard

2008-05-15 @ 00:37:02
URL: http://bl0ndie.blogg.se
Postat av: mathias hök

"Du vill att Micke skall begravas där du är NU, men du din egoist tänker inte på HANS familj som bryr sig om honom."

mikael är min äldre bror vilket i allra högsta grad gör mig till hans familj. jag vill att han ska begravas i västervik precis som angelica vill. precis som våran pappa, våra bröder martin och petter, vivi, emma & viktor, ida & kjetil, som också är hans familj, vill.

vet inte vad som är konstigast. att någon faktiskt skickar ett sånt här mail eller att angelica ska behöva förklara för vuxna människor att man inte kan jämföra sorg. min bror föddes och dog i småland, säger inte det något om var han hör hemma

tänkte bryta mig in och stjäla hans urna och ta den till chile. där vid la piedra feliz nedanför valparaisos oändliga kullar skulle jag strö honom för vinden. stilla havet har inte något minne

bara för att få ett slut på den här oändliga oron och dessa sömnlösa nätter. men hur skulle jag kunna leva med mig själv efter det. det hade inte varit hans önskan. vad är en sommar i västervik om min bror inte är där

en sång som mikael tyckte om som är väldigt talande: http://www.zshare.net/audio/12040642dfd26078/

vi älskar dig mikael, nu och för alltid

dålig musiksmak till trots

pussel puss angelica
matte hök

2008-05-15 @ 04:38:09
Postat av: mathias hök

ps brorsan. pata carlsson var på din begravning och love sjöng sommarkort(en stund på jorden).ds

2008-05-15 @ 04:43:08
Postat av: thomas o vivi

hej lottis
eftersom du inte verkar vara ett dugg uppdaterad i vad som händer kring mikaels dödsfall och bara kommenterar med lögner och faktafel på ett mycket elakt sätt får du gärna ta kontakt med mig för att bli informerad om sanning.ta gärna kontakt med mig på mail [email protected] mvh thomas (pappa till mikael)

2008-05-15 @ 07:43:58
Postat av: Jessica

Angelica min älskade vän.

Det sårar mig något fruktansvärt att se detta inlägg.
Vi som känner dig och är dina vänner. Vet att inget av detta är sant.

Du ska inte behöva ta det här.

Kom ihåg vännen. DU är stark !

Puss och kram

Jessica

2008-05-15 @ 08:08:30
Postat av: Emma

Den här Lottie verkar inte vara som hon ska. Och det är du Angelica, så hoppas inte du lägger för mkt krut på denna obetydliga människa. Ses i skolan, Kramar

2008-05-15 @ 10:10:27
URL: http://vildaandemma.blogg.se
Postat av: Anna

Stor kram Angelica. Du vet att hon inte känner dig och att inget hon skrivit är sant.

Vi som känner dig vet vilken underbar person du är.

2008-05-15 @ 10:49:03
Postat av: Ann-Christin Jonsson. Angelicas mamma.

Jag skäms på Mikaels vägnar, det är så ovärdigt en kille som Mikael som jag kände som en god, viljestark, fri och lycklig människa. Om han överblickar oss och allt som har hänt efter 11 september så är jag säker på att han starkt ogillar vissa händelser. Stå på dig min älskade lilla dotter, i världen finns mycket ondska och många ondskefulla människor, dom önskar jag bort från dig. Men det finns mycket godhet också, dom välkomnar jag i ditt liv. Mamsen

2008-05-15 @ 13:17:43
Postat av: ida

hej angelica..
blir ledsen när jag ser vad som skrivs om allt.. huvudsaken är att vi alla vet vad som egentligen händer.. vi som kände mikael och dig, vi vet att han blev den "gamla micke" tillsammans med dig (du vet vad jag menar).. stå på dig gumman, du vet att vi tycker om dig.. kram..

2008-05-15 @ 21:32:04
Postat av: Susanne

Angie baby, kärringen är inte ens värd att lägga energi på. Sista idioten är inte född. Puss och kram på dej

2008-05-15 @ 22:03:04
URL: http://sullans.blogg.se
Postat av: Vi på 48:an

HEJA HEJA ANGIE!

2008-05-18 @ 19:19:01
Postat av: Sara å Jonas

Kan inte annat än hålla med alla andra kloka som gjort inlägg ang. inlägget. Du är kanon Aneglika - fortsätt stå på dig!! Stor kram Jonas och Sara

2008-05-18 @ 19:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0