sjuk...sjuk...sjuk...

Guuuuuud vad tråkigt det är att vara sjuk... jag är sååååå uttråkad..
Började med lite ont i halsen i torsdags o feber på kvällen. men jag åkte ändå och jobbade på fredagen, vilket jag tyckte fungerade bra. Men när jag kom hem så la jag mig i soffan o var såååå utmattad, kändes som jag sprungit ett maraton, barfota, på axlarna typ. Hade ont överallt men trodde jag skulle må bättre med lite baffucin och strepsil för halsen och alvedon för levern och lite Ibumetin för njurarna... men icke.. Åkte till jobbet på lördagen ändå, tog tempen då jag läste in mig på patienterna... Upptäckte att jag var lite blek i ansiktet och hade såklart 39,2 i feber och åkte hem.. Så 30 minuter på avd. 49. Tror ni man får nån lön för det?!?! inte efter skatt kanske..
Så denna helg har spenderats i sängen under 3 varma täcket. Hade som högst 40,2 i feber och det rekommenderar jag inte. Usch, vad ynklig man känner sig då. Och sova på dagen men en hund som skäller direkt hon hör nån i trapphuset.. Känns som hjärtat ska göra en bakåtvolt och ta sig ut genom öronen.. Alltså inte så mysigt. Men nu är jag feberfri men halsen är inge kul. Svullna lymfkörtlar och röda svullna halsmandlar..

Jag var lite intresserad att ta reda på exakt vad för sjukdom el virus jag fått.
Mina symtom har varit:
- Feber mellan 38-40,2
- Svullna lymfkörtlar på halsen
- Röda och svullna halsmandlar
- Ont att svälja
- Frossa
- Ont i hela kroppen
- Huvudvärk

Och sedan kollade jag upp eventuella sjukdomar..
- Körtelfeber.... men då skulle jag ha svullna lymfkörtlar i ljumsken och armhålorna.. vilket jag inte hade så då uteslöt jag det.
- Halsfluss.. det stämde in bra förutom att halsmandlarna skulle ha små vita prickar.. vilket jag inte kunde se med min lilla make-up spedel och nån halvkass bordslampa.
- Influensan.. Tror aldrig jag har haft den.. men det skulle det kunna vara.. hoppas det inte håller i sig upp till 2 veckor som det står i boken....
- Vanlig förkylning.. stämde mest in på mina symtom..

och nu har jag, Leg. syrra, kommit fram till att jag bara haft en vanlig förkylning eller influensan... Tänk vad smart man kan vara ibland.. Tur att man har haft PBL i sin utbildning ;) hahahahah

Ikväll haf jag underhållt mig med att titta på den underbara romantiska komedin' Holiday', så söt, så söt.. Blir så sugen på att åka iväg till ett litet hus på landet utanför London...
Eller nåt jag skulle kunna tänka mig är att resa med Hurtigruten.. Det vore coolt och fint..

Hoppas ingen blir sjuk, för det är inte alls kul!!! 
Tack Susanne för att du kom förbi med Milkshake.. det är precis vad som behövs när man är sjuk..


Utanför Kyrkan den 16 jan 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0