Sushi

Favoriträtt = Sushi

men...
det finns bara 1 sushi-restaurang i hela Blekinge o jag är trött på att äta den ok men halvkassa sushin man kan köpa på Maxi. Så jag och Carl bestämmde oss för att köra till Karlshamn och äte sushi i fredags (har gjort den turen förut dit men då höll de på att renovera el nåt så det var stängt) Så vi satte oss i bilen och köprde till karlshamn vilket tar ungefär en timma från Karlskrona. Vi stannade längst vägen och tittade på lite olika naturreservat för att inte bara åka till karlshamn och äta Sushi..
jag hade verkligen sett fram emot att äta sushi hela dagen och vi var jätte hungriga när vi kom fram...... MEN... det var tillfälligt stängt just den fredagen... Besvikelsen var total. Jag tror vi stog utanför restaurangen 10-15 minuter och typ hoppades de skulle öppna för oss.... jaja, vi var sååå sugna på sushi så vi åkte tillbaka till Karlskrona och Maxi men ist för att köpa de klara 8-bitarna så köpte vi sushi-ris, sushi-noir, lax, soja, räkor, wasabi, inlagd ingerfära, pinnar, bambumatta, avokado, crabsticks och gurka.  Har aldrig förut gjort egen sushi men det var ju hur lätt som helst. REKOMENDERAS, blev sååå gott. ca 60 bitar fick vi ihop. Så ist för att sitta på restaurand så blev det sushitillverkning, vin och filmen Dum, Dummare.

Här är resultatet:



  

Räckte till dagen efter då Susanne och Johan kom på middag. Då blev det Sushi till förätt tillsammans med en hallondrink och till middagen blev det Fondue och rödvin och till efterrätt blev det Fia med Shot (Min examenspresent från Magnus Reimhagen). Perfekt Lördagskväll innan utgång på Statt.

 


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Mmmm... låter supergott. Ser fram emot en middag hos dig i Sthlm. ;)



Kram

2009-03-10 @ 19:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0