Kadettbal i karlskrona

3 dagars festande i karlskrona.
Riktigt rolig helg=)

Torsdag: Sprang runt på stan i sthlm och fixade med min balklänning och det sista som skulle ordnas. lunchade med jocke på östermalm. Otroligt god lunchbuffé.. därefter hem och duscha och packa för att sedan ta mig ut till Arlanda för att flyga ner till karlskrona. Carl hämtade upp mig vid Angöringen och vi åkte hem till hans städade lgh. Åt lite kvällsmat innan vi somnade.

Fredag: Gick upp när carl gick upp. han skulle till skolan och jag promenerade till sjukhuset för att fika på gamla jobbet och träffa världens bästa Susanne. promenerade vidare till Långö och min vin och hämtade dkor o grejjer inför balen. En tur på staun hann jag med och en snabbfika med Tina, Annica och Anna-Karin. Så himla roligt att träffa dem. Hem till carl, duschade och vid 18 åkte vi in till marinbasen och mässen för att äta middag med balkommittén och cocktailparty. Hade på mig en mörkblå klänning jag köpt på Oasis i Gallerian. Bra kväll, man lärde känna folket inför morgondagen.

Lördag: Vaknade smått bakis men vad gör det?!? Frukost med carl innan vi åkte in till stan för att möta upp alla på stortorget. Det var dags för damaktiviteter samt herraktiviteter. Killarna skulle ut till Kungsholms fort för att ha kul och vi tjejer skulle till marinbasen och idrottshallen för att ha våra aktiviteter där. Det började med att de tjejer som av oss var kadetter skulle skrämma oss och få oss tro att vi skulle springa stridshinderbanan el nåt liknande men så var det inte. Vi blev uppdelade i lag och vårt lag (Sexpacket) fick börja med "hela havet stormar" med ansiktsbindel, därefter små stafetter. de vanliga..., irlänsk julafton, pinnen i glaset, lime på sked osv.. Sen var det dags för något av det roligaste jag gjort: dansat Afrikansk dans.. Så himla roligt! Rekomenderas. man blev svettig av det men det var riktigt kul. Aktiviteterna avslutades med champagne och baguett. Mums!! Hem, duscha, faxa håret, på med min underbara balklänning och fördrink innan taxin till stan kom ("Taxi Kungsmarken" kan vi kalla den för) In till STATTS Festvåning för underbar trerätters middag och dans. Vid 01.00 slutade festen på statt och alla ställde upp på led utanför för att gå fackeltåg ner till basen ocg fortsätta festen. Mycket sång, dans och dryck.. Kom väl hem runt 6.00 kanske... detta var nog den roligaste balen jag varit på! tack Carl!


Söndag: Väcktes av att carl sa: "Bussen till brunchen kommer om 20 min! In i duschen o på med jeans, linne och en rosa kavaj från MQ. Till utsiktsplatsen för en lunchbuffé med hela gänget. Tillbaka till Kungsmarken för att fortsätta festa och grilla på gården. Vid 22.00 så sa min kropp ifrån och jag somnade typ ståendes så då var det dags för sängen...


Måndag: Lämnade Karlskrona vid 9.00 för att bege mig upp till huvudstaden. kom hem vid 12.00 och tog en sov-timma på 4 timmar:) gick in till stan och köpte mig Vänner-boxen. eftersom jag inte har nån tv så måste man ju unna sig att underhålla sig med något annat. Mycket bra köp av mig. snart ska jag sova för att orka luncha med Jocke imorgon och sedan jobba ett kvällspass på karolinska=)


Här kommer några av helgens bilder..
mest på mig och Carl..

 

  






Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin du var stumpan! I miss you, får snart mitt sommarschema så vi kan planera. Puss på dej.

2009-05-19 @ 19:42:51
Postat av: Paul

Fy fan vad det ser stelt ut med kadettbal. Rikiga töntkillar. Flottan har inga alfa-hannar. Helt seriöst det e dom kassa killarna som skickas till flottan. De som fick usla resultat vid mönstringen m a o.



Man ser direkt att det e flottister. Hur?



Jo dom e inte intelligenta. De har inte starka snygga kroppar. De tillhör helt enkelt inte eliten. inse detta. Dessutom har dom en riktigt risig lön som sjöofficer. Det finns en anledning till att tjejer ofta e sjöofficerare. Det e ett tramsyrke.

2009-12-14 @ 15:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0